2012. szeptember 10., hétfő

Munka, SFI és az első találkozás a rendőrséggel

Munka
Hétfő - 2012.06.18. - óta újra dolgozom! Nagyszerű és felemelő élmény!

Hétfőn fúrókat, menetfúrókat és ujjmarókat válogattam, inkább volt unalmas, mint nem, de nem panaszkodom, mert a legfontosabb, hogy még mindig van hol dolgoznom, nemigaz?!

A hét többi napjára dörzsárak, használat szerszámok, kidobásra váró vasak jutottak. 3 nap után már eléggé fájt a kezem (a műtétek alatt elég sok izmot veszítettem) + minta egy kis ínhüvelygyulladásom is lenne. Szokni kell újra a munkát... lehet nem véletlen, hogy ilyen hosszú betegszabadság után nem 8, hanem inkább 4 órában szoktak kezdeni az emberek... az egyik marketinges srác nagyon meglepődött és lenyűgözőnek - imponerad - nevezte, hogy újra itt vagyok, teljes munkaidőben.

Csütörtökön - 2012.06.21 - a főnök tartott egy kiselőadást (diavetítős, prezentálós) arról, hogy milyen változások történtek amíg otthon voltam. Valóban lenyűgöző!

Ha végzek a válogatással, akkor az új rendszer szépítgetésével kapcsolatban lesz majd feladatom. Első körben a gépekhez kell megsinálnom a karbantartási utmutatókat, ami nem tűnik vészesnek, leszámítva a svéd tudásomat :)

Már csütörtök délben sikerült végeznem azzal a munkával - a válogatással -, amire megkaptam a következő hetet is...

Kis keresgélés után kaptam egy lépcsős tengelyt, amit meg kellett mérnem. Elvacakoltam vele egy kicsit, aztán pont négykor végeztem.

SFI
Kedden voltam vizsgázni a utolsó, D szintből. Nem mondhatnám, hogy különösebb kihívás volt, a szövegértés 34 pont lett a 35-ből (97%), a hallgatás már csak 17 a 21-ből (81%). A levélírós feladatot még nem javították ki, majd jövőhéten felhívnak, hogy milyen lett (két feladat volt: egy baráttól kellett segítséget kérni valamiben; illetve az év hőse címre kellett jelölni valakit). Az előző százalékok alapján ez is meglesz, igaz összességében "csak" G (godkänd - megfelelt) lesz és nem érem el a VG (väl godsänd - kíválóan megfelelt) szintet, mert ahhoz 90% kell. Ezért sajnálatát fejezte ki a tanár is, de... mit mondjak? Nem teljesen mindegy, hogy milyen eredménnyel végeztem el az SFI-t?! ;)

A következő lépcső a SAS grund lesz távoktatáson, mert a munka mellett nem lesz időm bejárni.

Összességében azt mondhatom az SFIről, hogy megérte. Sok apró "finomságot" tanultam és rengeteget fejlődött a hallás utáni szövegértésem. Ezen kívül elég jól volt felépítve a dolog, kellett beszélni, hallgatni, írni, szavakat tanulni...
Svédül megtanulni csak az SFIn természetesen nem lehet, otthon még sokat kell mellé tanulni és beszélgetni különböző emberekkel.

Sok esetben érezhető volt, hogy vannak akik csak a pénzért járnak, ők nem is haladnak. Volt egy olyan lengyel nő ismerős (Bettnában lakik és tavaly estire jártunk vele), aki most írta a tesztet a C szintből. Már vagy 8 éve laknak itt, van részmunkaidős munkája is. Mi pedig egy év alatt bőven egy szintet vertünk rá (Nóri még többet is). Érdekes...

Rendőrség
A kártyáról ellopott pénz miatt már a rendőrséggel kapcsolatban is van tapasztalatom :)

Bementem pénteken - 2012.06.15. - a flen-i rendőrörsre, de éppen értekezlet volt, így nem tudtak fogadni. A titkárnő elékrte a telefonszámomat és röviden leírta, hogy mi a gondom. Megígérte, hogy amint lehet, fel fognak hívni.
Ez meg is történt még aznap és mondták, hogy nem kell személyesen bemennem, elég ha felhívom a központot telefonon és bejelentem a dolgot.

Ez meg is történt, de ezesetben esélyt sem adtam a svéd nyelvnek, azonnal angolul próbálkoztam. Nem akartam, hogy bármi félreértés történjen.

Elmeséltem, hogy pontosan mi történt, mennyi pénz hiányzik (azóta már csak mintegy 6.750 Kr).
Kérték, hogy küldjem be email-ben a kifogásolt tételeket dátummal, címzettel és összeggel. Ezt megtettem még aznap (pénteken) és láss csodát, csütörtökön - 2012.06.21. - már jött is a jegyzőkönyv, amit be kell vigyek a bankhoz és ott segítenek visszaszerezni a pénzünket.

Így telt az első hét itthon és az első hét a munkahelyen...

Kellemes nyarat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése