2012. szeptember 10., hétfő

Második honfoglalás, Hamlet hídjai, rövid hírek

Második honfoglalás és Hamlet hídjai
Mivel az Erdőkertes - Flen útvonal az utolsó pillanatig (szombat estig) folyamatosan változott, nem nagyon tudtam előre tervezni.

Még az indulás időpontja is kérdéses volt, Gyula csak ennyit mondott:

"Nem tudom, majd felriadok valamikor, aztán tűz!"

Mondanom sem kell, milyen megnyugtató volt ez a számomra :) Mivel egész életemben borzalmas alvó voltam és minden 1,5-2 órában felébredek minden áldott éjszaka. Nem csak kicsit, hanem teljesen éberre ébredek + a legtöbbször megnézem, hogy mennyi az idő -> gondolom tudni akarom, hogy mennyit alhatok még, így valódi kínlódás lett volna a kelés + óranézegetés abban a szisztémában.
Végül megállapodtunk 5 órában. Ő kel 4:45-kor, előkészül, én pedig ráérek 5-kor kelni és akkor 5:15 körül már tudunk is indulni.

A szokásos nehezen elalvás is közrejátszott (némi izgalommal vegyítve), hogy valamikor éjfél után sikerült csak elaludnom. Ez kb. 5 órányi alvást eredményezett, ráadásul tudom, hogy felkeltem hajnali 2-kor és 3:50 körül (emlékszem, hogy láttam a telefonom óráját).

Volt még egy kis gikszer, véletlenül a hétköznapra szóló riasztást állítottam be a telefonon, így elfelejtett szólni nekem 5-kor. Óriási szerencse, hogy 5:04-kor keltem fel harmadszor az éjszaka folyamán és még el tudtam készülni az útra időben.

Könnyes búcsú Nóritól és a család többi tagjától, majd valamikor negyed és fél 6 körül nekivágtunk a nagy kalandnak.
Még Veresegyházon bement Gyula a Varga-pékhez friss péksütiért (a legjobbat itt adják az országban, szerintem). Utána irány Gödöllő és az M3-as.







Az útvonal a teljesség igénye nélkül:

Erdőkertes (H) - Budapest - Győr - Mosonmagyaróvár - Bratislava (SK) - Brno (CZ) - Praha - Dresden (D) - Berlin - Hamburg - Flesnburg - Kolding (DK) - København - Malmö (S) - Helsingborg - Jönköping - Linköping - Norrköping - Stigtomta - Bettna (- Flen).

(A városnevek szándékosan vannak az adott ország általi néven használva. Ez így korrekt szerintem.)











Gyula kezdte a vezetés és abban állapodtunk meg, hogy vezet, míg el nem fárad, utána cserélünk és majd Ő alszik, míg én vezetek, aztán csere. Így nem kell nagyon megállni pihenni, tudunk haladni gyorsan.
Mi vittük az állatokat (a Totó nevű pumi-kutyát és Gyula anyukájának macskáját), ezért párszor meg kellett állnunk, hogy egyenek, elvégezzék a dolgukat.

Az első megálló a szlovák-magyar határon volt. A második valahol Praha előtt, majd végül Dresden-nél (OK, Drezda) cseréltünk valamikor fél 3 körül délután. Ekkor jöttem én, de nem sok örömöm volt benne, mert rögtön csere után belekeveredtünk egy 2 órás dugóba és csak csiga módjára tudtunk haladni.

Pár alkalommal itt is megálltunk, majd valamikor este 9 körül értünk el a dán-német határra (illetve onnan 70km-re), ott cseréltünk megint és Gyula folytatta az utat.

Talán fél 12 lehetett éjjel, amikor Gyula úgy döntött, hogy inkább álljunk meg és aludjunk pár órát. Cseréltünk, hogy ha magamhoz térek, akkor tudjak vezetni és ne akkor kelljen cserélni.

3:45 körül keltem, akkor folytattuk, de nem voltam túl friss és a sötétben sem láttam túl sokat :( Nem tudom, hogy pontosan mikor és hol, de még Dánián belül, a két nagy híd között cseréltünk ismét, majd és aludtam Malmö-ig.

Ott ismét cseréltünk és onnan már én hoztam haza az autót Bettnáig.

Összesen nagyjából 2.225 km-t vezettünk, ebből Gyula kb. 1.047 km-t, én 1.185 km-t, tehát sikerült felesben megoldani a dolgot :)

Egy élmény volt átmenni a Dániában lévő két hatalmas hídon! Igaz, fizetősek voltak, ami 2012 júliusában azt jelentette, hogy a kisebb hídon (Storebælt) 32 EUR-t, a nagyobbikon (Øresundsbroen) 43 EUR-t fizettünk egy személyautóért. A személyek és állatok száma nem számított.
Lehetett fizetni készpénzzel (EUR, DKK, SEK), illetve bankkártyával és valamiféle bérlettel, ami nem sok embert érinthet a blog olvasói közül :)

Pár kép a hidakról (nem sajátok):


Fent és lent: Storebælt (a kisebbik híd, 6.790 méter hosszú)





Fent és lent: A nagyobbik, Øresundsbroen. A bal felső sarokban látszik, hogy építettek egy kis szigetet is a hídhoz. A sziget és Dánia között alagút vezet, gondolom a hajóforgalom miatt), illetve a sziget és Svédország között található maga a híd.
A híd 7.845 méter hosszú, összehasonlításképpen a Megyeri híd (M0-ás híd) 1.861 méter, az Árpád híd pedig 930 méter hosszú.
A megalomániám miatt már ezért megérte elvállalni az utat... ;)



Mozi
Úgy alakult az életünk, hogy megnéztük az új Batman filmet a moziban. Előtte egy romantikus vacsora a Mekiben ;)

Sok dolgot nem igazán értettünk benne, nagyon hosszú is volt - 2 óra 45 perc - de azért egynek elment. :)

Időjárás
Érdekes a svéd nyár :) Az egyik este 10 fok volt :)
Ma - 2012.08.03. - szakad az eső, más sárgulnak a levelek is az egyik szomszédos fán.

Öröm az ürömben, hogy néha látni ilyen szépeket is (Vrena, 2012.07.31.)


Mondeo
Tegnap hajnalban - 2012.08.02. - útnakindítottam szeretett Mondeonkat Magyarország felé. Kertesen lesz letéve a kertben, így legalább megúsztam, hogy egyedül kelljen kifizetnem a szállítását (a kifelé fuvart apósomék fizették, mert nekik hozták a bútoraikat).
Nagy megkönnyebbülés volt!

Házi tündér
Nóri mostanában nagyon jókat főz itthon!



A kolbászos-lilahagymás rizottó, reszeltsajttal az egyik új kedvencem.

Hozzá természetesen päroncider :)




Most készül a Magyarországról hozott juhtúróból a körözött, illetve valamikor egy remek sztrapacska is lesz majd.

A mai - 2012.08.03. - ebéd pedig juhtúróval töltött gombafejek rántva, kukoricás rízzsel és fokhagymás tejföllel. Mert tudunk élni :)

A hétvégi magyar kirándulás alatt Nóri felvetette, hogy kellene hozni némi téliszalámit is, így beneveztünk egy jókora rúdra, mert az sokáig eláll és az itteni szalámi nem az igazi (az is Pick, csak nem téli, hanem sima; de szeretjük pl. a helyi sajtosszélű szalámit is, de nem ehetjük mindig ugyan azt sem).

Fogyókúra
Ma reggel mérlegeltem, már 80,5 kg vagyok, aminek eléggé tudok örülni! Ez a fogyókúra kezdete - 2012.07.11. -  óta 2,4 kg mínuszt jelent, ráadásul elég stabilan, nem jojózik és néha-néha belefér egy kis Meki vagy csoki vagy ilyesmi is. Az igazi nehézséget az ennivaló mennyiségének csökkentése okozta, de miután azon túllendültem már nem volt vészes, ráadásul mindent szabadott is ennem.

Semester
Hamarosan vége... jövő hétfőtől - 2012.08.06. - újra dolgozunk, bár én még nem tudom, hogy mit fogok csinálni. Majd meglátjuk...

Búcsúzóul még, ha az idő engedi, akkor elmennénk Stockholmba, illetve kirándulni (sátorozni) egyet.

Nem volt egy jó semester sajnos, sokat esett az eső, Nóri is 11 napot Magyarországon volt, szóval... :( majd télen!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése