2012. szeptember 9., vasárnap

Julbord - 2011.12.09.

Julbord (jubileumi, 50. bejegyzés :) )

Ezen is túlvagyunk, túléltük... :)

A Julbord előtti - Martin szervezte - mulatságra nem sikerült elmennem, de megbeszéltük, hogy a következőn ott a helyem.

Marcus ott volt és csak ennyit mondott: a világ legjobb buliját hagytam ki... utólag kiderült, hogy valóban :D

De haladjunk időrendi sorrendben:

17:45 - Csapatostul indulunk a cég előtt álló buszhoz. A csapat: Nóri, Anyós, Gyula és én.

17:50 - Érkezés a buszhoz. Szép, nagy, két szintes busz. A cég előtt várakozik kb. 6 dolozó, így mi voltunk sorrendben a 7., 8., 9., és 10.-ek :) Valaivel utánunk megérkezett még jópár ember, köztük Tina és Zsolti is.

17:55 - Nórival felmászunk az emeletre, mert az jó :) Még több ember érkezik. Már vagyunk kb. 20-an a buszon...

17:59 - 1 perccel a kiírt idő előtt elindultunk... irány Vrena, ott vesszük fel a csapat másik részét.

18:12 - Érkezés Vrena-ba. Nagy mennyiségű, az alapozáson már túllevő kolléga és főnök áll a buszmegállóban. Szépen, komótosan felszállnak...
Peter is megérkezik, egy zsákból mindenkinek kiosztja az italkuponokat. Ez az az alkoholmennyisé, amit még a cég fizet mindenkinek; az ezen felüli fogyasztást mindenki magának fizeti.
A kupon: 3 rész Vin/Öl/Cider (bor, sör, cider); 1 rész Whiskey/Konjak/Likör; 2 rész Snaps (kb. pálinka).
Peter megjegyzi, hogy nekem Martinnál kellene lennem... jogos... ennek később még lesz jelentősége.

kb. 18:30 - Felvesszük Thord-ékat Stigtomta-ban. Itt csak Ők szálltak fel.

kb. 18:45 - Érkezés a Nyköpingben lévő malom-étteremhez. Ez egy régi malom, mellette folyik a patak. Végtelenül hangulatos helyen van, bár ekkor már korom sötét volt.

Képek a malomról (a netről vadásztam őket):





kb. 19:00 - Beszabadulunk... a többség már jókedvű. Letesszük a kabátunkat a ruhatárban, majd az étterem bejáratánál egy hölgy grog-ot adott mindenkinek :) Ez olyan, mint a forraltbor, csak szerintem sokkal finomabb. Vagy a bor volt jobb, mint amit eddig ittam, nem tudom. Lehetett tenni bele mazsolát és/vagy mandulát. Nálam a mazsola kiesik ugye, a mandulát pedig valamiért csak később tettem bele, amikor már nem volt grog a pohárban :) A mandulástál később központi szerepet töltött be a számomra az este folyamán...

19:10 - Elfoglaljuk a helyünket az étterem részben. Ekkor jött oda Marcus és mondta, hogy miről maradtam el... :(
Jött a FirmaFest-en megismert hegesztő srác is, nagyon megkedvelt minket. Meg is kérdezte, hogy eljegyeztem-e már Nórit, mert ha nem, akkor Ő fogja és jajj nekem... :)

Jalle a szokásos módon megköszönte a vezetőségnek a szervezést... közben páran be-bekiabáltak és a beígért bónuszt követelték... :) Erre Gyula viccesen megjegyezte, hogy a bónuszunkat Henke már elrendezte (a napokban véletlenül az örök vadászmezőkre küldött egy 150.000 Kr-s munkadarabot - szerk.: 5 millió Ft ).

Kicsit beszélgettünk, majd megtámadtuk a pultot. Nóri vörösbor mellett döntött, nekem viszont szóba sem jöhetett más, csak a cider.

Ismét előkerült Peter és mondta, hogy most már csak svédül kellene beszélnünk Gyulával. Beszélgetett anyóssal, mondta, hogy Ő beszél a legjobban közülünk. Valóban... :) Petert megérteni nem egyszerű, nagyon gyorsan beszél, pláne ha már kicsit ivott is. Innentől borítékolható volt a mosolygás a részemről :)

19:15 - Rárontottunk az ennivalókra. Volt minden, amit az ember el tud képzelni... jött velünk a hegesztő srác is (a nevét sajnos elfelejtettük) és fordította az érdekesebb dolgokat.

A sor hatalmas mennyiségű hallal, pontosabban heringgel - sill - kezdődött. Ezt mi rögtök passzoltuk is :) Utána következtek a kaviárral töltött tojások és egyéb halak. A kaviáros tojásra majdnem lecsaptunk, szerencsére időben kérdeztük meg, hogy micsoda, mert így már mégsem volt annyira kívánatos. Első ránézésre olyan volt, mint a kaszinótojás.
A halak után jöttek a vadak. Először szarvas-sonka - älg -, ebből vettem egy keveset, hátha... közvetlenül mögötte volt egy bäver nevezetű valami, ami rögtön gyanússá vált. Kérdeztem is, hogy az miféle?! Mondja a srác, hogy beaver, tehát hód... derék, mondom, ezt is passzoljuk akkor :)
Kicsit odébb ismét megdöbbentünk: björn comb volt vagy valami más alkatrésze a... igen, a medvének... ha lett volna hozzá egy kis méz, akkor... megenni Micimackót??? Neeeem! :) Tehát ez is kimaradt.
Találtunk pármai sonkát, mindenféle szárnyas sonkákat, köttbullar-t, krumplit, így maradtunk a hagyományosabb ételeknél (számunkra :) ).

Visszatértünk az asztalhoz, megettük, amit meg kellett ennünk. Az älg-sonka nem volt az igazi, kenyér nélkül főként. Majd legközelebb...

Közben befutott Stefan is. A lányának volt valami rendezvényén, azért nem jött az elejére a mulatságnak.

Szépen fogytak a ciderek a részemről... :) Kaptam hegesztő kollégától egy pálinkát is :) Akkor már kezdett oldottabb lenni a hangulatom :)

Innentől elképzelésem sincs, hogy mikor történtek a közetkező események, tehát ömleszve írok mindent :)

Beszélgettünk akivel csak lehetett. Elinte angolul vagy swenglis-ül, végül már jobbára svédül... pontosabban "svédül" :)

Egyszer csak valahogy kijutottunk az épület elé, ahol többen beszélgettek. Ott volt Rickard, Marcus, Nicklas, Martin, Thomas és még páran. Már Gyulának is jó hangulata volt, benézett egy szobába, majd kicsit zavartan megjegyezte, hogy a levegőt keresi, de nem találja... :D

Kijutottunk, Rickard rögtön oda is jött. Volt nagy ölelkezés, mindneki szeret mindenkit. Nicklas-szal éppen valami sárgás színű dolgot ittak. Kérdeztem, hogy mi az. Mondták, hogy vodka és redbull. Érdekesen hangzik, még sosem ittam ilyet. Nicklas odaadta az övét. hogy próbáljam ki. Jó volt. Erre Rickard, aki nem mellékesen a főnököm, mondta, hogy ha megitta, iszik még egyet és vesz nekem is egyet... nem kicsit zavarba jöttem, de végül annyira mondta, hogy elfogadtam... Norci is ott volt éppen mellettem, mondta, hogy milyen rendes... igen mondom, Ő Rickard... erre csak ennyit tudott mondani: Úristen! :)

Kisvártatva visszajött Rickard, hozta az italokat. Egy másik beszélgetésből elcsíptem, hogy 102 Kr volt az ára... megnyugodtam, hogy nem költött rám mégsem olyan sokat :) Viccesen azért megjegyezte, hogy cserébe nálunk alszik, mellettem, kanál pózban... :D Elsőre nem esett le, de jót röhögött mindenki :D

A kanál: Az oldalon fekvés, vagy kanalazás, nagyon intim póz, és tökéletes a romantikus lelkületűek számára, mert közben nagyon közel vannak egymáshoz a partnerek.

Végül abban maradtunk, hogy csak viccel... :) De a vodka-redbull remek volt :)

Szóba került valahogy az is, hogy nekem az irodában lenne a helyem, mert a végzettségem és az eszem megvan hozzá. Próbáltam finoman tiltakozni, de csak nem hagyta magát :) Azt mondta, ha majd már beszélek elég jól svédül...
Nórival is beszélgetett kicsit, mondta, hogy nagy jövője lehet itt az orosz és német tudásával. Neki - Rickard-nak is - sok német kapcsolata van a munkán keresztül. Felajánlotta, hogy ha majd szeretne, akkor ad neki referenciát, illetve segít, amiben tud...

Miután megittam valahogy a mandulás tálka mellett kötöttem ki :) Ott még beszélgettünk kicsit a többiekkel, majd visszatértem Nóriékhoz, akik idő közben visszamentek az asztalhoz.

Közben Rickard kifejtette, hogy tulajdonképpen neki a legjobb, mert bár egyedülálló, de így választhat férfi partnert is - miközben átöltelt engem - és női partnert is - ekkor Tinát ölelte át. Illetve, hozzátette, hogy: "I colud use 3 holes or just 2 holes... but I think I will choose 3 holes!"
Ennek aztán mindenki örült, aki a környéken volt :D

Utána még aggódva megkérdezte, hogy ugye nem undorít amiről beszél... persze, hogy nem :D

Rájöttünk arra is, hogy ha iszom, akkor jobban beszélek svédül... :)

Beszélgettünk még Martinékkal is. Ott az volt a téma, hogy rá vannak kattanva Thomas-ra, mert olyan jók a mellei :) Erre aztán jött a válasz, hogy Martin biztos meleg. Mondtam, hogy láttam a barátnőjét a telefonján, biztos nem meleg. Aztán mondta Marcus, hogy csak az arcukat láttam, de ők valójában "shemale"-ek... :D Volt utána olyan röhögés, hogy csak na :)

A következő jelenetben a folyosón álltunk Martinékkal, a WC mellett. Jött Stefan, mondták neki, hogy nem mer bekopogni a WCbe. Bemert... rávert ököllel 3 akkorát, hogy beleremegett a fal is :) Erre kijön Thord, a másik főnök, kicsit zavartan, hogy ez meg mi volt :D Volt megint nagy röhögés :)

Visszatértem az asztalhoz, ott készült ez a nagyszerű fotó:







A minőség nem a legjobb. iPhone-nal készült, de az első kamerával, ami... ezek szerint ennyire képes.

Sötét is volt, vaku sincs itt...











Nem sokka a kép készülte előtt elmentem Stefan mellett, odaköszöntem neki, Ő pedig felröhögött, de nem is kicsit :) Ettől én is felröhögtem, így végül egymáson röhögtünk egy darabig :)

Gyuláról is készült egy elég sokat mondó kép:








Ez a kép már a rendes kamerájával készült a telefonnak, nem tudom miért ilyen :(

De Gyula arcán az öröm azért érezhető így is :D










Rickard még hívott minket, hogy menjünk velük Stockholmba mulatni, de végül Ő sem ment :)

Martinék hívtak, hogy menjek velük a Julbord után, amihez végül kedvem is lett, de mivel először azt mondtam, hogy most nem tudok, gondolom szétszéledtek.

Közben többen is kérdezték, hogy füveztem-e... mondta, hogy nem... Peter is tett rá utalást, pedig én tényleg nem. :)
Marcus szólt, hogy ne mondtak senkinek semmi erről, mert nem szeretik. Mondom, hogy OK, de én nem mondtam senkinek semmit :)

Tudniillik Martin lebukott Stefan előtt, Stefan pedig az a fajta, hogy 5 perc elteltével már Új-Zélandon is tudnak mindenről :D

Így telt el az első Julbordunk az újhazában. Nóri is jól érezte magát, én sem kevésbé :) Állítólag eléggé ittas voltam, pedig szerintem nem is... de mindig a tagadással kezdődik a baj, nem? :D
Mindenesetre másnapos nem vagyok, ez is valami :)

Remélem lesz jövőre is hajókirándulás, az több napos ivászatról szól... ki nem hagynám! :D

Jelenleg 1,7 fok van kint, havaseső esik. Nincs szép idő :(

Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése