2012. szeptember 8., szombat

Hőség és pech

Hőség

Mostanában nagyon meleg van kint. Ma délután 26 fok volt, tűző napsütéssel kombinálva :)
Aki egy kicsit is ismer, tudja, hogy ezt a két dolgot nem nagyon szeretem :)

A svédek is érdekesen néznek a melegtől, nem ehhez szoktak :)
Mikor nekivágtunk az utazásnak azt hittük, hogy Skandináviába indulunk. Most pedig úgy érezzük magunkat, mintha Görögországban lennénk.
Nem erre szerződtem! :) Éreztem én, hogy Kirunába kellene kezdenünk :)

Állítólag hamarosan jön a lehülés, már alig várom!


Pech

Ma jött egy levél a kinti banktól, amiben az új bankkártyám volt. Gyönyörűséges, dombornyomott, chipes VISA kártya. Végre valami minimál design, nem azok az idétlen, bankkártyához méltatlan plasztik lapok, amikkel Magyarországon etetik a népet. Már sokszor gondoltam rá, hogy vajon némi felárra lehet-e kérni ott sima, szürke kártyát? Idiótán vigyorgó fiatalok, katicák, pöttyöslabdák, gyümölcsök helyett...

Az itteni egyszerű, összesen egy íves vonal van benne, csak az a fránya narancssárga ;)
Így néz ki:
(forrás: http://www.sormlandssparbank.se)

Nekem nagyon tetszik! :)

Ja igen, a pech része a dolognak. Valamikor 14:30 körül értem haza, rögtön el is indultunk a bankba, hogy aktiváltassuk (na ez nem jó pont :( miért nem lehet neten vagy valami kényelmesebb megoldással). 15:03-kor értünk a bankhoz, 15:00-kor bezárt :) Függönyök elhúzva, itt ezt komolyan veszik, senki sem dolgozik tovább, mint a munkaideje szól. Miért is tenné? Én sem teszem, nem is kérik, nem is kell...

Tehát ez nem jött be :(

Semmi baj, nálam volt a Försäkringskassan-os papirom is, hogy majd beadom az Arbetsförmedlingenbe (kiírás szerintott van az FSK is). Be is jutottunk, oda is adtam a papirt a leányzónak. Elolvasta, mondta, hogy ez jónak tűnik és visszaadta. Kérdeztem, hogy itt nem lehet leadni esetleg? Sajnos nem, mert ez csak valami kis fiókjuk. Megjegyezte, hogy ezt a nyomtatványt még nem is látta :) Semmi gond, majd holnap elviszem Nyköpingbe :)

Ez sem jött be :) De legalább autóztunk 50 km-t és kb. 40 percet :)

A legjobb az egészben, hogy itt nincs rohanás. Ha nem jöttek össze a dolgok, majd összejönnek holnap. A TB-m megelsz, a kártyám is meglesz (úgysincs rajta még pénz :) ).

Inte stressa!

Azért a kinti magyarokon ma is kiakadtam. Hihetetlen mennyire nem érzik jól itt magukat! :) Szörnyű magasak az adók (nekem éppen 23%! :) ); rossz az egészségügy; sok az arab (cigány az nincs Magyarországon egy sem :) ); barátságtalanok a svédek (legalább nem zaklatnak a szomszédok a hülyeségeikkel) és még számtalan problémájuk van... :)
Lehet próbálkozni havi 62e Ft nettó fizetésből megélni! ;)

Szerintem befejezem az érintkezés a kint élők 99%ával :) Csabék érdekes módon normálisan állnak a dolgokhoz, apósomék is és még az az 1-2 ember, akik e-mailek útján tartják velem a kapcsolatot... de a fórumozók egyszerűen hihetetlenek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése