2012. szeptember 9., vasárnap

Mozgalmas hét volt

Mozgalmas héten vagyunk, illetve leszünk túl...

Hétfőn nem történt semmi, de ez kivételes alkalom...

Ismét délelőttös vagyok, jajj de jó ;)

Kedden volt Nóri születésnapja. Az egyik meglepetés az volt, hogy kivettem egy nap szabadságot rá, így meglepődve tapasztalta (volna), hogy mikor felébred ott vagyok. De sajnos rosszul aludt, így majdnem azonnal kiszúrta, hogy nem mentem dolgozni... :( De azért örült és nem mellékesen a szekrényből sem ugrott elő idegen pasi :)

Ébredés után gyorsan köszöntés, ajándékátadás, majd a napi program ismertetése:
13:30-ra foglaltam asztalt a Nyköpingben lévő görög étterembe, ide: http://www.kolgrillenrhodos.se/
Egyszrű étterem, de nagyon jól főznek és az áraik is barátságosak. Nem sok választja el őket egy első osztályú étteremtől, de azért lenne mit fejlődniük a környezet terén. De összességében remek kis hely.

16:00-tól pedig bowlingpályát foglaltam a már ismert Rosvalla Eventcenter-ben. Régen is voltunk, Nóri is állandóan tanul az államvizsgára, tehát minden adott volt egy kis kikapcsolódásra...

Összességében jól alakult a dolog, örült a leányzó :)

Szerdán jöttek haza Gyuláék. 8:10-re mentem ki eléjük a Skavsta-ra, nem késtek. 9-re már vissza is értem a munkába, Gyula is jött kb. 9:15-re.

Jelentkeztem Rickard-nál egy szombati túlórára, mert az jó és kell is majd a hagyatéki miatt. Le is csapott a felajánlkozásomra, sőt, megkérdezte, hogy pénteken van-e kedvem dolgozni. Svédországban január 6. ünnepnap, Vízkereszt... pirosbetűs ünnep lévén - azt mondják -, még jobban fizető túlórának ígérkezik. Majd meglátjuk...

Ez volt a második eset egy hónapon belül, hogy pirosbetűs ünnepen dolgozni hívtak. Elégedettek lehetnek, ha vállalják, hogy az alapórabérem kb. 2,5-szeresét fizetik... szemrebbenés nélkül, ráadásul :)

Ma megjött az értesítés a Transportstyrelsentől, hogy minden OK a svéd jogsimmal, így már csak egy fényképet kell csináltnom és elküldenem nekik. Nomeg befizetni 150 Kr-t magáért a jogsiért. Az eljárásnak is volt díja, 400 Kr. Tehát jelen pillanatban 550 Kr költséggel jár honosíttatni az EU-s jogsit + fénykép és 5 évig érvényes. Nem tudom miért csak 5 évig, a magyar 10 évig volt jó, de... igazából kit érdekel? :)

Megjött a Radiotjänst-től is a szerelmeslevél, 519 Kr fizetendő... nem baj, a szabály, az szabály... :)
Ha eddig nem írtam volna róla, itt évente 2.076 Kr-t kell fizetni az államnak, ha van TVje az embernek. Ezért kap műsorokat, összesen talán 5 vagy 6 adón. Mi egyet szoktunk nézni, az olyan, mint a magyar Viasat3. Ugyan azok a műsorok, sorozatok vannak rajta angolul, svéd felirattal. Így remekül lehet tanulni és szórakozni is egyszerre. Nem olcsó, már mihez képest, de még belül van az ingerküszöbömön... :)

Si fueris Romae, Romano vivite more!

(Aki érti, érti... aki nem, majd utána néz. Mindenesetre megszívlelendő mondás, mert nagyon sok bevándorló nem gondolja így, pedig kellene!)

Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése