2012. szeptember 8., szombat

Az elmúlt néhány nap

Mostanában nem sok időm volt írni - talán nem is baj ;)

A héten délelőttös voltam, ez már nem volt olyan jó, mint a délutánosság :) A munkaidő - már kb. 10* leírtam, nem baj - 5:30-kor kezdődik és 14:12-ig tart. Az 5:30-as kezdéshez 5:05-kor kell kelnem, hogy még tudjak szendvicset csinálni, megmosakodni, besétálni (3 perc) és átöltözni. Általában 25-re bent vagyok.
Érdekes, hogy bár 5:30-kor van a kezdés, de a népek még összejönnek egy reggeli, ásitozós kávézásra, így a munka csak 5:45 körül kezdődik. Nem baj, ezt is fizetik ;)

Az 5:05-ös kelés annyira nem kellemes, pláne, hogy éjszakai bagoly vagyok - lennék -, így az este 10 órás fekvés annyira nem szokott összejönni. Jobbára 11 körül sikerül csak elaludni. Fizikai munkához az én elsatnyult testemnek nem kielégítő a 6 óra (bár még éppen elvagyok vele, de a 2. - 3. napon már érzem, hogy jó lenne mondjuk 6-ig aludni :) ). Ez van, legyen ez a más sokadik legnagyobb bajom. Meg kell szokni, kész...

A héten már többet beszélgettem Lajossal, a 31 éve kint élő magyar esztergályossal - most egy hagyományos esztergán dolgozik. Sokat még nem tudok róla, csak annyit, hogy 1980-ban disszidált családostul, autóval. Elegük lett az akkori magyar valóságból.
Miután kijutottak, menekültként voltak kezelve, lager-ben laktak egy ideig, de kijárhattak és Ő szinte azonnal dolgozni kezdett. Eleinte semmit sem beszélt svédül, ezért kapott tolmácsot (és munkát is - bár azt vélhetően nem ezért :) ).
Nagyon kellemes ember, lehet vele beszélgetni, imádja az autóját (rossz ember nem lehet ;) ).
Az évek során megfordult 1-2 munkahelyen, de azt mondja, hogy a mostani az eddigi legjobb. Nekem nincs összehasonlítási alapom, de szerintem is a lehető legjobb helyen vagyok (vagyunk) :) Csak így tovább!

Szerdán kaptam váltótársat. Marcus-nak hívják, szőke-kékszemű-svéd srác. Nagyjából korombeli lehet. Kicsit kilóg a sorból, mert mindig frissen borotvált, ami itt úgy vettem észre nem nagyon divat :) Ő is rendes, tudta, hogy nem beszélek svédül, ezért rögtön angolul próbálkozik. Rendet tart maga körül (ezzel is kicsit kilóg a sorból, van 1-2 gép, ami érdekesen néz ki :) ), az üzenőfüzetbe olyanokat ír, hogy: "Have fun...". Ha lehet olyan módon osztályozni az embereket, hogy elősegítik-e a beilleszkedést, akkor Ő egyelőre ilyennek - elősegítőnek - tűnik. Lehet ezért is osztották be mellém. Azt hiszem itt az ilyenre is figyelnek (korombeli, barátságos, segítőkész... pont nekem való váltó :) ).
Szeretek itt dolgozni!
Remélem a főnökeim is szeretni fogják, hogy itt dolgozom (rajtam nem fog múlni).

Némi bizakodásra adhat okot, hogy tegnap és ma is túlórázhattam. Ez így 1 hét után talán jó jel. Pénteken ugye a délutánosok nem dolgoznak, így Gyulával maradni tudtunk kb. 4-ig. Elkezdtük átállítani a gépet a következő darabra, amit ma sikerült csak befejezni. Ezek már viccesebb darabok, mégjobban oda kell figyelni (pl. a hűtőfolyadékot folyamatosan átirányítani attól függően, hogy jobbról, balról, felülről vagy hátulról történik a megmunkálás - hű, milyen érdekes, mi? :) ). Ezen kívül 2 óra 40 percig tart egy darab megmunkálása, ami azt jelenti, hogy fel-le-át szerelésekkel együtt olyan 2-2,5 darab megy le egy műszak alatt. 50-t kell csinálni belőle :) Elleszünk :)
A túlóra, főleg a hétvégi elég jól fizet, elvileg dupla órabért kapunk rá. ELVILEG! :) Ha így van, akkor a mai mutatvány 1.499 Kr többletet jelent, ami az átszámolgatást átugorva azt jelenti, hogy 1 havi kosztpénz. Kérdés, hogy mikor fizetik ki :)

Két fajta túlóra van: az egyik a kifizetős, amikor a ledolgozott időt kifizeti a cég azt hiszem 1,5* vagy 2* szorzóval (hétvégi vagy hétköznapi túlóra). A másik a ledolgozós túlóra. Ez az első évben lenne érdekes, mert akkor nincsen szabadság (1 év csúsztatás van, jövőre fél évnyim lesz, pontosabban 25 * (7/12) napom). Mivel fél évig úgysem mehetek sehová (nem venné ki magát jól, ha próbaidő alatt elszaladgálnék - bár vélhetően nem zavarná őket, ha ledolgozom, de nem feszegetem a pofonládát, lássák csak, hogy komolyan gondolom az idetelepülést), ezért nem sok értelme van ilyen túlórának. Marad a fizetős, szabadnapból úgysem lehet kenyeret venni, nem igaz? :)

Ja igen, fizetés: Lajos szerint azt is 1 hónappal elcsúsztatva kapjuk. Gyula szerint viszont tárgyhónap 25-én fizetik ki a tárgyhónapot. Ha Lajosnak van iagza, akkor pech, mert csak július 25-én kapok rendes fizetést (érdekes lesz 1 havi számlát kifizetni), június 15-én 2 napi bért kapnék, ami... nem igazán sok :). Ha Gyulának, akkor 13 nap múlva elvileg teljes fizetést kapok (a túlórát biztos, hogy 1 hónap csúszással fizetik). Majd kiderül...

Norcy ma visszarepült Magyarországra a sulija miatt. :( Itt maradtunk Muffintosh-sal ketten (4-en Gyuláékkal). Szegény nagyon szomorúnak tűnik :( Majd megvigasztalom egy kis maggal :)

"Kicsi a világ..." is történt ma :)
Miután kitettem Norcyt a Skavsta-n és hazafelé indultam, a szokásos előzékeny módon elengedgettem a mögöttem gyorsabban haladókat. Egyszer csak megérkezett mögém egy szürke, kombi Volvo. Lehúzódtam, kijött mellém, de nem előzött meg. Először fel sem tűnt :) Kis idő után oldalra néztem és látom, hogy egy fickó figyorog az autóban és integet, hogy húzódjak le. Na, biztos elhagytam valamit vagy lóg valamim vagy valami ;)

Lehúzódtam, Ő is lehúzódott, gondotam akkor most engem itt megesznek a magyar rendszám miatt :) Kiugrott az autóból egy 35 év körüli srác, vigyorogva felém indult és magyarul köszöntött :) Na, akkor mégsem fognak megenni :)
A következő beszélgetés zajlott le (kb.):

Idegen (Zsolt): Szia, láttam a magyar rendszámot és megültem neki... mióta vagy kint? Mit csinálsz?
Én: Szia, nem olyan rég óta. Bettnában lakom, ott is dolgozom.
Zsolt: Mit csinálsz?
Én: A gyárban dolgozom.
Zsolt: Melyikben?
Én: A Vrena Mekaniska-ban.
Erre még jobban elvigyorodott...
Zsolt: Na, én meg hétfőtől fogok ott dolgozni :)

Így futottam össze azzal a sráccal, akiről már 1 hónapja tudom, hogy létezik és jönni fog... :) Kedves, közvetlen, szimpatikus srác... 1 műszakban fog dolgozni, minden nap 7-től 16-ig.

Így már 4 magyar lesz a cégnél :) Lassan tanluhatnak meg magyarul a svédek :)

Holnap (ma) végre egy nagyot alszom!!!

(Az utazós blogot kicsit hanyagoltam... talán holnap folytatom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése