2012. szeptember 9., vasárnap

Egy kedves autós, céges dolgok, Stockholm és a hideg

Jutott mára bőven megosztanivaló :)

Néha elgondolkozom azon, hogy vajon miért is írok naplót?! Egy-egy bejegyzés átlagos olvasottsága 40 és 60 közé tehető. A valamivel érdekesebb témák, mint pl. az árak vagy a kivándorlással kapcsolatos információk már 80 és 100 közötti olvasottsággal rendelkeznek. Az korai bejegyzéseknél még volt 150 és 200 közötti olvasottság is. A csúcstartó eddig a 2011.05.22-én íródott A kint élő - furcsa - magyarok című bejegyzés 268 olvasóval.
Nem tudom miért írtam ez le... :)

Egy kedves autós

A már ezerszer lerágott csontot - a svédek kétszínűek és rosszindulatúak - cáfolom meg ismét. Remélem nem baj!
Pénteken - 2011.12.02. - Nyköpingben jártunk. A központban lévő parkolóban álltunk meg, mert nem messze onnan van a bolt, ahová be akartam menni.

Kiszálltam, indultam jegyet venni. Mikor a parkolóautomata mellé értem, megállt mellettem egy autó, benne egy svéd fickóval (50 körüli lehetett). Lehúzta az ablakát és kiszólt, hogy odaadja a jegyét, délután 2-ig jó még. Fél kettő volt...

Csak egy pár percre akartam beugrani abba a bizonyos boltba - Clas Ohlson -, így örömmel elfogadtam.

Érdekes, hogy ez már a második alkalom, hogy egy idegen rám akarja tukmálni a még érvényes parkolójegyét... szerintem ez egy kedves gesztus, amit nem is érzek olyan végtelenül helytelennek, hiszen a parkolóhely már egyszer ki van fizetve...

Ezentúl én is megpróbálom áttukmálni a megmaradt jegyeimet, ezzel is hozzájárulva a közös jóhoz :)

Céges apróságok

Nem tudom, hogy írtam-e már, de valamelyik nap Rickard "kérdőre vont", hogy feliratkoztunk-e már a Julbord-ra, mert ha nem, akkor mindenképpen tegyük meg. Az a kérdés nem hangzott el, hogy mennénk-e, csak ki lett jelentve, hogy iratkozzunk fel. Ezt valamiért pozitív dolognak fogom fel...

Ma - 2011.12.05 - is jött Ralf a szokásos "Allt bra?" kérdéssel. Mit is mondhattam volna? Perszehogy :)
Aztán még tréfásan megjegyezte, hogy nem hagyom pihenni a Montering-on az embereket (a montering esetünkben az összeszerelő műhely). Szintén a pozitív dolgok közé sorolom...

Ma sikerült saját csúcsot felállítanom. Elég jól ment a munka, nem volt semmi fennakadás és én sem kószáltam el semerre sem a gép mellől. Az lett az eredmény, hogy 6 darabot sikerült megcsinálnom ebből az áldott Grå hållare-ből. Ez csak azért érdekes, mert a munkalap szerint 2 óra a darabidő, így elméletileg 12 órai munkát végeztem el kb. 8 óra alatt. Délelőttös műszak esetén 5-re járok a fél 6 helyett (túlóra, mi más :) ), így 9 órát dolgozom, de ebből lejönnek a szünetek, elmenés kávéért, stb... marad tisztán kb. 8 órányi munkaidő.
Még mielőtt valaki rámfogja, hogy bérrabszolga vagyok: ez egy kényelmes munkatempó, nem kapkodok, nem rohanok, ülni is van bőven időm. Csak odafigyelek, illetve úgy állítom be pl. a hűtőfolyadékot, hogy ne kelljen menet közben babrálni vele (lusta vagyok :) ). Így én sem ugrálok és a munka is gyorsabban halad -> mindenki örül :) Csak okosan ;)

Hideg

Kint már csak 1,5 fokok vannak :) Lassan, de biztosan érkezik a tél...

Ezzel párhuzamosan némi elégedetlenségre ad okot, hogy a lakásban is hűvös van. Nem rettenetesen, de nem szokott melegebb lenni 19-19,3 foknál. Ez még nevezhető elégségesnek, de azért egy központi fűtéses lakás esetén egy 20 fokot elvárna az ember. Hihetetlen, de van különbség, ráadásul érezhető is.
Vettünk egy 1kW-os hősugárzót, ez van bekapcsolva sokszor, így 21 fok van. Ez már pont kellemes :)

Beszéltünk a főbérlővel, azt mondja, hogy ha majd hidegebb lesz kint, jobban fog fűteni a kazán. Biztosan :) Mindenesetre az átlagos 280 Kr-án villanyszámla és majd a mostani közötti különbözetet (ez tisztán a fűtésrásegítés számlájára írható) valahogyan leboxoljuk Henrikkel (Ő a főbérlő). Valami majdcsak lesz...

Stockholm

Itt volt Norcy húga, Zsófia és programolás címén ellátogattunk Stockholmba a Beetle-vel.

128 km, valamivel több, mint 1 óra. Üzemanyagköltség 4 főre pont fele annyi volt, mint a tömegközlekedés lett volna.

Számomra nem jelent túl nagy élményt a város, mert egyrészt már láttam (ha nem is minden részét), másrészt az építészet ezen korszaka (Római Birodalom bukását követő :) ) nem igazán nyűgöz le.
Mennék viszont Åre-be, mert ott a természet építkezett, méghozzá a maga lélegzetelállító, utánozhatatlan módján! (Persze nem csak itt, a világon még nagyon sok helyen :) ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése