2012. szeptember 9., vasárnap

Arbetsnarkomani :)

Ma belekóstoltam a jóba :D

Már a múltkor írtam, hogy két gépen fogok dolgozni, mert ráérős munka jön, így dupla tempóban haladhatunk.

Még tegnap szépen felépítettem Gyula gépén a következő munkához szükséges tartót (nem nagy valami, 2 db satu és egy ütköző). Ma pedig megkezdtem a kétgépes munkát. Azzal nem számoltam csak, hogy eredetileg nem a Prisma-n most futó munka mellett akartam ezt csinálni, hanem a következő mellett.
A mostani munkánál egy darab ugyan 3,5 órát van a gépen, de 11 szerszámot használ közben a gép, így összesen három művelet alatt tudom magára hagyni szegényt 25, 2*7 és 18 percekre (kb.).

Közben az MTE-n (Gyula gépe) 2,5 percig megy egy-egy lap (+ csereidő), aminek a közepébe egy 50 mm széles és 8 mm mély hornyot marok a hosszabbik tengelye mentén.

Ez azt eredményezte, hogy egész nap ide-oda rohangásztam, egy percre nem ültem le. Amikor éppen nem cseréltem darabot vagy állítottam hűtőfolyadékot, akkor sorjáztam :) A két szünetet leszámítva, mert akkor kíméletlenül ültem és Jarkko-val beszélgettem... mostanában jókat beszélgetek az emberekkel... :)

Végül a mai eredmény:
Az MTE-n a lapokból megcsináltam 20 db-t, az munkalap szerint 3 óra.
A Prisma-n az aktuális munkából 3 db-t, ami szintén munkalp szerint 10,5 óra.
Végül takarítottam fél órát, mert ha az ember két gépen dolgozik, akkor kétszer annyit kelltakarítania maga után a nap végén :) Erre csak a műszak legvégén jöttem rá persze :)

Gyula gépe egyébként egy MTE BF 3200-as. Jó nagy asztallal (gontolom 3200 mm-essel :) ), az enyémhez hasonló vezérléssel (Heidenhain az is, csak újabb).
Ráadásul ma minden kétséget kizáróan megbizonyosodtam isten létezéséről... volt szerencsém megtapasztalni az MTE automata forgácskihordóját! Ilyen csodát emberi kéz nem alkothat! :D
De komolyan! Egy gombnyomás és már kotorja is ki a gép mögötti részt, nem kell műszak után a kaparóvassal kikotorni a sok forgácsot... mire visszajönnek Gyuláék átírom az összes programot arra a gépre és úgy csinálok, mintha mindig is ott dolgoztam volna... :)
Gyorsabb, szebb, okosabb gép, mint a szegény kis Prisma. Igaz, az már van vagy 6-7-x éves :)

Gyuláé ilyen:



A mi kis Prismánk pedig (ennél valamivel öregebb szerintem):



Holnap délutános leszek, mert már bent lesz Tim is. De 12-re megyek majd, befejezem az MTE-n a munkát és utána megyek majd át a Prisma-ra 2-kor. Utána azt verem 22:30-ig :)

Boldog Új Évet,
ha addig nem találkoznánk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése