2012. szeptember 9., vasárnap

Beköszöntött a tél

2011. december 7-én hajnali 4 óra 40 perc körül elkezdett esni a hó Bettnában. Ezek szerint idén mégsem marad el a tél... pedig túl nagy érdeklődés nem volt rá, leszámítva talán Tim-et, aki már nagyon várta, hogy mehessen csapatni az autójával...

Érdekes lehet, ha az embernek ilyen autója van! Mikor még kezdő Mondeo-s voltam, megkérdeztem a Mondeo Club-ban - www.mondeo.hu és igen, ez itt a reklám helye ;) -, hogy vajon a TD-ben (1.8 TurboDiesel motor, 90 LE) miért nincs kipörgésgátló... az volt a válasz, hogy ez egy TD... ebbe minek?
Idővel rájöttem, hogy teljesen igazuk volt, ehhez a teljesítményhez valóban felesleges... azóta persze sokat változtak az igények, most már nem a takarékosság érdekel, tehát jöhet bátran a 3 literes, benzines motor 200 LE fölött... :)

Kicsit messze jutottunk az eredeti témától, nem? :)

A tél képekben (összesen kettőben, mert azóta már elmúlt):

Ezek itt az idei első hópelyhek, világító lámpaoszloppal, illetve egy izzókkal ellátott karácsonyfával. Jobb oldalon látható két bicikli, ezek érdekessége, hogy nincsenekodaláncolva semmihez. Itt nem kell, ki lopná el?






Ez pedig már egy másnapi kép. Bettna egyik utcája, délután fél három... hihetetlen békesség és nyugalom árad a képről, nem?
Mostanában sokszor eszembe jut a Grumpy Old Men (Szomszéd Nője Mindig Zöldebb) illetve annak a folytatása... Bettna persze nem egészen olyan, mint a Minnesota állam beli Wabasha (itt lehet olvasni róla, mert valóban létező városkáról van szó), de mindig is vágytam egy olyan környezetbe. Mindenki kedves és barátságos, nem kell semmivel sem foglalkozni, az ember kiülhet a tornácra anélkül, hogy szénmonoxid mérgezést kapjon...



A képen látható "hó" most már (2011.12.09.) a múlté... :)

Érdekesség viszonot, hogy már a havazás napján, délután jött a hókotró és beterített minden utat és utcácskát (de még a házak kocsifeljáróit is) apró gránitdarabkákkal. Ugyan ezt megtették a cégnél is, ami elég hasznosnak bizonyúlt, mert a hó elolvadt, víz lett belőle, ami aztán éjjel megfagyott. De mégsem volt csúszós, mert mindenhol apró kavicsok álltak ki a jégből. Hanyatt esni persze nem jó rajta, de miért is akarna bárni hanyatt esni? Természetesen a rosszmájúak szerint ez sem jó, mert elesik a gyerek és blablabla... egyszer én is csúsztam hason az aszfalton még gyerekkoromban és másnap mentünk Olaszországba... a nyaralás végére a sós víz már érzéketlenné csípte a sebet... :) Túléltem, felnőttem, nem kell mindent túlreagálni, nemigaz? ;)

Ja igen, középen nem a Nap pislákol, hanem a Hold :D

A nyomok alapján ez az egyik legforgalmasabb utca Bettnában... és valóban, ez az egyik fő-mellékutca. Összesen kettőő ilyen van, illetve a rájuk merőleges főút. Főút, bár a napi járműforgalmat szerintem 90%-ban a cég dolgozói adják, a maradék a kb. 4 busz, ami rendszeresen teljesen üresen közlekedik. Nem csoda, hogy drága itt a tömegközlekedés, ha senki sem használja :)

Volt még egy céges élményem is a héten

Átmentem Stefan-hoz, mert kellett egy szerszám. Aztán ott ragadtam fél órára, mert szóval tartott. A lelkemre kötötte, hogy menjek el a Julbordra. Mondtam, hogy menni fogok, mindenképpen. Erre nagyon lelkesen (kedvesen-lelkesen) rámszólt, hogy fel kell rá jelentkeznem és még ma tegyem meg, mert irgum-burgum-salala lesz... mondtam, hogy még az elsők közt feljelentkeztünk Gyulával. Ettől megnyugodott... kedves, nem?

Mondtam, hogy remélem el is tudok menni, mert lehet most lesz a hagyatéki tárgyalás... nem egészen értette, hogy mi az, megpróbáltam elmagyarázni svédül, aztán angolul, de még így sem jutottunk sokkal közelebb a megoláshoz... mindenesetre elmondta, hogy nem jó, hogy így alakultak a dolgok... persze leírva nem tűnik olyan nagy dolognak, de nekem akkor és ott nagyon jól esett!

Munka

A hét jobbára eseménytelenül telt. Minden nap 5-re mentem a fél 6 helyett, mert ha fél 5-kor felkelek sokkal kevésbé vagyok fáradt nap közben. Nem tudom miért van... még mindig fel szoktam felni éjjel 1,5-2 óránként, aztán persze visszaalszom, de a fél 5 pont egy ilyen szokásos felébredési időpont. Ha utána még visszafekszem egy fél órára, akkor olyan vagyok, mint akit agyonütöttek :) A dolog érdekessége (számomra, az olvasók biztosan már nagyon unják ;) ), hogy ez nem újkeletű, hanem már vagy 20 éve tart...

Valakinek, valami ötlet? :)

Ma volt egy kis kellemetlenség, kiderült, hogy pár munkánkat a gépről kiadták más cégeknek, mert nem győztük csinálni. Igaz, akartak már éjzakás műszakot bevezetni, aztán mégsem lett belőle semmi... pedig általában gyorsabban végzünk egy-egy munkával, mint ami idő van rá adva... ez van... holnap - szombaton - bemegyek egy kellemes 4 órára (5-től 9-ig). Utána lehet elmegyek Nyköpingbe és vásárolok még 1-2-x ajándékot, majd délután 1 és 2 között vissza a céghez a konditemebe Norcival... bár ez már nem a munka témaköre, de... mindegy!

Lajos vett új autót magának... egy szépséges, fekete Mercedes C230 Kompressor-t. 2005-ös évjárat, 191 LE és fullextrás. Na majd egyszer én is... csak nekem inkább kompresszor nélküli, 2500 cm3 körüli V6-os kell. Többet fogyaszt, de nincs benne az a bizonyos +1 hibalehetőség, amit a feltöltő jelenthet...

Karácsony

Már készülődünk... :)

Vettünk karácsonyfát, igaz mű típusút, de Muffin miatt az kell és különben sem hiszünk a vágott - leölt - fában... Vannak díszek, izzók, minden kutyafüle, ami kell ilyenkor...

A LEGO adventi naptár is szépen bontogatódik, már van rablónk, karácsnyfánt, ajándékunk, egy fél börtöncellánk priccsel, hóvető gépünk és rendőrünk is... ha elkészült, majd teszek fel képet, mert szerintünk nagyon ötletes. Biztos van Magyarországon is, de minket eddig elkerült :)

A héten vettem ajándékot Norci-nak, de nem mondom meg mit... Ő is olvassa a blogot, az kellene, hogy ilyen módon bukjak le vele :) Anyóséknál lett elrejtve :)

Hétvégén feldíszítjük a fát, majd arról is teszek fel képet.

Kellemes hétvégét!
Hej då!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése