2013. november 22., péntek

Kéretlen levelek és akaratlan szolgáltatások

Kicsit megkésve jutott eszembe, hogy felírjam a "nem szeretem" listára az egyik, valóban idegesítő dolgot Svédországban: a kérdetlen leveleket.

Mikor kiköltöztünk, illetve mikor átköltöztünk Flen-be, az egyik legelső dolgunk volt, hogy jó nagy betűkkel kiírjuk a postaládára, illetve a bejárati ajtóra, hogy "INGEN REKLAM, TACK", azaz szabad fordításban "Leharapom a kezedet, ha beszemetelsz az ajtón!"... de lehet, hogy némi fordítási hibát vétettem, mert bizony megesik, hogy a szemét beesik (OK, megígérem, többet nem írok ilyet!)

A bedobált szemét között találni néhány bolti szórólapot, illetve rafináltabb cégek ráírják a szemétre a nevemet, így az már nem reklám, hanem véresen komoly küldemény, amit élet-halál kérdése, hogy kézbesítsenek (erről a mondatról eszembe jutott a The Postman (A Jövő Hírnöke) című film, de ez most nem fontos).
Szóval bedobják, ha kell, ha nem...

A másik kedvencem, a krumplihámozós újságok után, a "Gratulálunk, csak most, csak neked, neszeittvan, veddelgyorsan 20.000 korona hitelkeret, csak írd alá itt és itt!". Aham, van nekem diákhitelem, autóhitelem, személyi hitelem és valahogy pont nem vágyom arra, hogy legyen még egy harmadik hitelkártyám is. Ráadásul ez a cég nem kifejezetten ért a szóból, mert már ott tartunk, hogy minden áldott hónapban küldenek egy ilyen "sohamáskor, jajjdeolcsó, ezkellneked" levelet. Vagy én lennék a bolond, mert azt feltételezem, hogy ha nem igényeltem sem márciusban, sem áprilisban, sem az azt követő 6 hónapban, akkor az azt jelenti, hogy nem igazán szeretném igénybe venni a szolgáltatásukat? Vagy azzal kalkulálnak, hogy ha az elmúlt 10 hónapban nem kértem, akkor majd most, novemberben fogok? Pedig nem... :)

Persze, bosszantó a dolog, de azért túlélhető... de ha belegondolok, hogy ez mennyi papír lehet, mennyi tinta, mennyi adminisztrációs költség... teljesen felesleges pénzkidobás! Ha akarok hitelt, beírom a google-ba, hogy "lån" és kiválasztom a legmegfelelőbbet. A tukmálós, kufár mindenit!

A harmadik legcsodálatosabb dolog, amikor felhívnak... na nem azért, mert én szeretném, hanem azért, mert ők akarnak valamit tőlem. De ez biztos így van rendjén.
Először véletlenül nem vettem fel a telefont (nem hallottam, hogy keresnek). Van egy olyan jó szolgáltatás Svédországban (biztosan máshol is), hogy beírom a telefonszámot a keresőbe és megmondja, hogy ki keresett. De ez nem telefonkönyv, hanem húsvér emberek "kommentelnek" az adott telefonszám alá és így azonnal kiderül, hogy érdemes-e felvenni vagy sem.
Na de akkor mit lehet tenni, amikor naponta hívnak, mert lelkesek? Azért annak kicsi a valószínűsége, hogy ha 5 ilyen hívás után még mindig nem vettem fel, akkor az csak véletlen lehet, ezért megpróbálkoznak hatodszor is. Valamiért nekem a második, harmadik próbálkozás után leesne a tantusz (óh, minő jól elhelyezett szólásszösszenet vala), hogy a túloldalon "nemszeretnek, nemkellesz, hagyjadbékén, fujjköpödki!" érzések uralkodnak.

Szóval ez is egy nemszeretem dolog itt... 

6 megjegyzés:

  1. o igen, en nemreg koltoztem es most kapom a harmadik nevre szolo levelet hogy udvozlunk uj otthonodban, itt van egy adag spam!

    A 99%-uk nekem is csak folosleges szemet, ami minden este ott var az ajto elott, egyedul a heti Hemköp-akciokat nezem meg, illetve neha, nagyon ritkan akadnak valodi jo ajanlatok a cuccok kozott: ilyen az a kis cetli, ami 50% (!) kedvezmenyt kap a sarki patikaban az elso vasarlaskor, egeszen 1000 koronaig (!). Mar az elozo koltozeskor is kaptam ilyet, fel is tankoltam a szukseges szemcseppembol vagy' ket honapra felaron, most is ez lesz...

    Szoval en az ilyenek miatt csak vegignezem oket, hatha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néhanapján kapunk olyan dolgokat, mint kupon az simhallenbe, ami hasznos.
      Az akciós dolgok nem nagyon érdekesek, mert legritkább esetben vásárolunk az alapján. Legtöbbször ugyan azokat a dolgokat vesszük, illetve ha kitalálunk valami új ennivalót, akkor ahhoz vásárolunk.
      A Coop-os kártyára úgyis jár némi bónusz, aztán 3-4 havonta abból vásárolunk.

      Sajnos az 50% kedvezménnyel még nem találkoztam :(

      Törlés
  2. Miutan regisztraltam a hivatalokban magam szepen erkeztek a boritekok.Az orvosi rendelok hivtak, menjek hozzajuk mert mivagyunk a legjobbak.Aztan kaptam ICA,Coop, mas ker.egysegtol bonuszokat.Az elelmiszeres boltok kuponjai kezzel foghato kedvezmenyeket tartalmaznak.Vasarlasi osszeg kedvezmeny , konkret termek ajandek.Emellet a helyi uszoda,gym is megtamogatott par ingyenes latogatasi lehetoseggel.

    Amit en is bebuktam azok a telefonos megkeresek.Kitartoan keresnek mindenfele ajanlatokkal.Szam csere oldotta meg ezt az idegesito problemat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ezt:
      http://nixtelefon.org/

      Törlés
  3. Én lecseréltem az "Ingen reklam, tack!" táblámat egy másikra:

    "FÅR JAG REKLAM, FÅR DU STRYK!"

    Ezzel megfelezödött a bedobált szemét mennyisége.mert a reklámkézbesitök fele illegálisan itt tartózkodó analfabéta, Nekik teljesen mindegy, hogy mit is irsz ki.

    VálaszTörlés
  4. Ma kaptam két levelet, két különböző pénzintézettől. Az egyik egy 30.000 koronás hitelkártyát akart rámsózni, a másik pedig 50-300.000 korona közötti hitelt, jó vastag kamatra, 12 évre.
    Ezeknek elment az eszük? :)

    VálaszTörlés