2014. február 17., hétfő

Az új munkakörről

Ma délelőtt jött hozzám egy srác az Unionen szakszervezettől a munkakörváltozás miatt. Bár nincs a cég és az Unionen között számottevő kapcsolat (én voltam az egyetlen tag a cégnél :) ), de mégis fontosan tartották, hogy Linköpingből (105 km) elautózzon hozzánk valaki és meghallgassa a cég ajánlatát, elkerülendő egy lehetséges jog- vagy törvénysértést. Szerintem elég korrekt dolog.

A megbeszélés nem tartott tovább 30 percnél; ez alatt sor került a kötelező kávézásra is :) A cég egyrészt mindig is nagyon korrekt volt velem szemben, így tulajdonképpen már előre megállapodtunk, a megbeszélés csak formalitás volt.
Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg nem fogadom el az új munkakörömet, akkor azonnal felmondanak (már gyűjtöttem 2 hónap felmondási időt), így tulajdonképpen nem volt kérdés, hogy mit választok.
Ami új információ volt, hogy a váltásig kikérhetem a felmondási időmet, azaz mondhattam volna azt is, hogy rendben, de csak 2 hónap múlva. Ennek akkor lehet jelentősége, ha jelentős bevételkieséssel jár a változás (a korábban említett két kollégám esetén ez havi 5-8e korona bruttó veszteség lesz, esetemben viszont semennyi).

Tehát ott tartottunk, hogy a felajánlás korrektségét az Unionen fenntartások nélkül elfogadta.

Később a VD (verkställande direktör - ügyvezető igazgató) megkérdezte, hogy mennyi időt szeretnék. Mondtam, hogy annyit, amennyit a vállalat szeretne, nincsen számomra tétje viszont érezhető, hogy egyre kevesebb feladatunk van és kevés rosszabbat tudok elképzelni, mint a feleslegesen ülést a sarokban. Úgyhogy abban maradtunk, hogy jövő hétfőn kezdek a Százholdas pagonyban (nem tudom miért ez jutott eszembe hirtelen a műhelyről, semmi baj, jól vagyok, nem kell orvos :) ).

Kiderült végre, hogy hol és milyen műszakban fogok dolgozni. Ezzel rögtön két meglepetés is ért: eddig marógépen dolgoztam, de most egy CNC esztergát kaptam. Egész pontosan egy 2011-es HAAS ST-30 lesz az új paripám, amivel két probléma is van: nem ismerem a vezérlését és soha az életben nem esztergáltam. De a fejlődés lehetősége adott :)
 

A másik, hogy az előzetesen beharangozott két műszak helyett egy műszakot kapok, tehát egyedül leszek a gépen (jelentősen több lehetőség a betanulásra). A jövőben pedig eldönthetem, hogy egy vagy több műszakban szeretnék majd dolgozni, ami nagyon korrekt felajánlás, mert a másik két srác nem választhatott.

Szó volt még arról is, hogy ha már nagyjából képben vagyok a gépet illetően, akkor elküldenek még egy tanfolyamra Jönköpingbe. Meglátjuk, de eddig úgy tűnik, hogy nemhogy nem rúgnak ki, hanem még ők kérnek elnézést a kellemetlenségekért.
Feladatom marad viszont a Gibbs programozás, ha igény lesz rá a jövőben.

Azt már talán írtam, hogy visszakapom a régi fizetésemet + az utazási költségtérítést, így gyakorlatilag a mostani béremet kapom (áprilisig, amikorra már emelést ígértek - olyankor szoktak).

Egyelőre itt tartunk, munka most elég sok van (zömében marós munkák, aminek köszönhetően még egy kis extra betanulási időhöz jutok).

Mióta elkezdődött az átszervezés egy igen értékes információval gazdagodtam az A-kassával kapcsolatban, amit hamarosan meg is írok (de nem most :) ).

Addig is mindenki örüljön, túl vagyunk a hétfőn! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése