2013. július 16., kedd

Vendégek jártak nálunk

Az utóbbi néhány nap elég sűrűre sikerült: meglátogatott minket Nóri három, középiskolai osztálytársa (Anna, Cini, Viki), akikkel már jó rég nem találkoztunk.
Nálunk szálltak meg, mi addig anyósoméknál laktunk, pontosabban aludtunk, mert általában éjfél körül értünk "haza" és reggel, ébredés után már indultunk, hogy minél többet mutathassunk meg Svédország ezen részéből.

Jártunk kétszer Stockholmban, megnéztük a Városházát (Stadshuset), az Óvárost (Gamla Stan), a Királyi palotát (Stockholms slott), a Vasa múzeumot (Vasa museet, 100 kr a belépő) és az Északi múzeumot (Nordiska museet, szintén 100 kr a belépő). Lejártuk a lábunkat és bár az első nap elég hűvös volt, a második nap már olvadoztunk a melegtől... kánikula volt, minimum 25 fok! :)

Nem hagyhattuk ki Drottninholmot sem (1 napig ingyenes a parkolás), ahonnan hajóval mentünk be a Városházához (180 kr a retúr jegy, 140 kr az egyirányú). Itt ért minket egy kis izgalom, mert Cini valamiért nem kapott jegyet a hajón, így fitogtathattam gyatra :) svéd tudásomat, de végül meggyőztem a matrózt (metrózt? :) ), hogy vettünk jegyet, csak nem kaptunk.
Ha már szóba került a parkolás: Stockholmon belül, egy parkolóházban is megálltunk, ott ha jól emlékszem 395 kr volt a parkolódíj 1 napra).

Stockholmból hazafelé meg bementünk Mariefred-be is, hogy megnézzük a Gripsholm kastélyt (Gripsholms slott).

Viki rengeteg képet készített, de azok még nem jutottak el hozzánk, így csak a sajátokból tudok válogatni...
A stockholmi Városháza

Stockholm egyik, kis szigete

Vasa múzeum

Harmadik nap megmutattuk Vrå-t, Nyköpinget (a várat, a malmot, a kikötőt és a patakot) valamint elmentünk Stendörrenbe is.

Utolsó nap elmentünk Kolmårdenbe (399 kr volt az egy napos belépő). A túra jól indult, kellemes idő volt, egészen addig, míg fel nem szálltunk a Szafari nevű dologra. Ez egy 30 perces libegőzés a park fölött, egy nyitott (de berácsozott) kabinban. Már mielőtt felszálltunk volna, szemerkélni kezdett, de aztán úgy elkapott minket az eső, hogy bőrig áztunk.
Nóri megvárt minket a kijáratnál (nem jött velünk a szafarira), vett esőkabátot (50 kr), így meglehetősen szárazabban úszta meg a dolgot, mint mi :)

Láttunk delfinshow-t, elefántshow-t, madárbemutatót és millió állatkát (egy korábbi látogatás leírása itt).

Panoráma a "szavannáról"

Szurikáta lak, éber őrökkel

"A Kis Tekintetes és családja" néven elhíresült vízidisznók

A csapat az elefántbemutatón (balról-jobbra: én, Nóri, Viki, Anna, Cini)

Nagyon jól éreztük magunkat ez alatt a 4-5 nap alatt! Örülünk a látogatásnak, reméljük, hogy lesz még ilyen alkalom (ígéretet kaptunk, hogy jövőre is jönnek és akkor felmegyünk északra :) )!!!