2012. december 5., szerda

Varratszedés, költségtérítés és új akksi

Vasárnap délután azzal a szomorú élménnyel gazdagodtunk, hogy a Beetle akksija teljesen lemerült. Felhívtam Gyulát, hogy mit tanácsol.
Jobb megoldás híján megígérte, hogy hétfőn elhozza munkába az akksitöltőjét.
Később szomorúan konstatáltam, hogy az akkut az aljánál egy csavar tartja, nem tudom kiszedni, mert nincs megfelelő szerszámom hozzá, így marad a bikázás. Ehhez meg kellett várni a műszak végét, akkor jött Zsolti az autójával és megpróbáltuk arról bikázni a Beetle-t... nem sok eredménnyel.
Kipróbáltuk a betolós módszert is, de az sem segített. Végül a Subaru (Zsolti autója) után kötöttük a Bogarat, de azzal is hasonló eredményt értünk el.
Hozzáteszem, aznap délben -13,5 fok volt, éjjel valamivel kevesebb, mint -15... előző nap is hasonlóan alakult az időjárás.
 
Volt tehát egy teljesen lemerült akksink, de felkerül az önindító halála is, mint lehetséges probléma.
Még aznap elmentem Gyulával Flenbe, hogy elhozzam a Fabia-t, mert másnap hajnalban menni kellett Stockholmba, varratszedésre.
 
Másnap a Fabia ugyan picit nyögve nyelősen, de azért elindult. A reggeli csúcsforgalomnak köszönhetően 30 percet késtünk, de nem vették különösebben zokon.
Pillanatok alatt kiszedték a 12 öltésnyi varratot, de az úszással még egy hetet várnom kell... :(
A márciusi műtétről majd kapok értesítőt, addig várjak türelemmel (mondjuk nem terveztem, hogy nagyon izgulni fogok :) )
 
Hazafelé bementünk az IKEA-ba, vettünk anyósnak hullámtükröt és ágynemű huzatot (a régit Muffin rágta meg :) ); és a Biltema-ban 62Ah-s akksit.
 
Mivel betenni még mindig nem tudtam, megkértem Flóriánt, hogy segítsen. Flórán autószerelőnek tanul, Flenben lakik, 2 éve él Svédországban, az anyukája és anyósom jó barátnők. Korábban is segített beállítani a Bogár ködlámpáját és kicserélni a légszűrőt (nem kevés kínlódás mellett, le a kalappal a kitartásáért és segítőkészségéért!)
Ma át is jött, nem keveset kockáztatva, mert olyan ítéletidő van 2 napja, hogy iszonyat, neki pedig nincs szöges gumija, csak sima téli...
Az akksicserét kb. 5-10 perc alatt megoldotta, az új akkuval már azonnal indult a Beetle. EZER KÖSZÖNET A SEGÍTSÉGÉRT!
 
Közben leleveleztem a helyi egészségügyi szervvel a korábbi beutazások költségtérítését is. Kérnem kellett a kórháztól egy igazolást, amiben minden látogatásom dátuma szerepel és alá is van írva egy ott dolgozó által.
Írtam a kórháznak is, hogy szeretnék egy ilyet (tegnap) és ma már válaszoltak is, hogy feladták a papírokat, amiket kértem. Nem semmi ügyintézés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése