2012. november 10., szombat

Travers (daru) tanfolyam

Végre túl vagyok ezen is! :)

Nem állítom, hogy zökkenő mentes volt, de utólag mosolyt csal az arcomra, hogy mennyire tudtam aggódni a dolog miatt.
 
Köszönöm Nórinak a támogatást és lelkesítést!

Csütörtökön reggel 8-kor kezdődött az elméleti oktatás, amit a cégnél tartott a Toyota egyik szakembere. Megkaptuk a könyveket, kitöltöttünk egy-egy jelentkezési lapot és rögtön el is kezdődött a kurzus.

Maga az elméleti oktatás csapnivaló volt. A 130 oldalas könyvet ledaráltuk délután 3-ig, ami jellemzően abból állt, hogy az oktató felolvasta a fejezeteket, majd a végén közösen válaszoltunk az ellenőrző kérdésekre. Az első két - három fejezet után kezdtem egyre kilátástalanabbnak érezni a dolgot, mert olyan érzésem volt, mintha versenyló lennék és hajtanának kifulladásig.
A svéd kollégák természetesen sokkal jobban vették az akadályokat, vélhetően azért, mert beszélik a nyelvet :)
A teszt kérdéseknél igen változatos válaszokat sikerült adnom: Ingen aning! vagy Jag vet inte! esetleg Pass!

Egyszer mondta is az oktató, hogy eléggé necces lesz így a vizsga, de ne aggódjak, mert ha nem sikerül, akkor másnap a gyakorlati vizsga előtt még szóban megbeszéljük a dolgokat (kvázi ha kuka vagyok, akkor majd szóbelin fog átengedni :) ).

Svédes tempóban megtartottuk a kávé szüneteket (úgy két óránként 10-15 percet), majd egy fél órás ebéd szünetet fél 1-kor. Ezalatt haza is mentem és elpanaszoltam Nórinak, hogy ez oltári égő lesz, mert 100%, hogy megbukok...
Sosem szoktam ilyesmin strsszelni (közép- és főiskolán sosem tettem), de itt most annyira bepánikoltam, hogy szinte rosszul voltam (émelyegtem, homályosan láttam, fájt a fejem).

Ebéd szünet után volt még egy kis fej tágítás majd jött az elméleti vizsga: egy 33 kérdéses, felelet választós (a-b-c) teszt + 15 kérdés számolgatós feladat.

Az első ijedtség után eléggé meglepődtem, hogy nem nagyon kellett gondolkozni a kérdéseken. Külön megkönnyebülés volt, hogy a kérdések 90%-a benne volt a fejezet végi ellenőrző kérdésekben is.
Idő korlát nem nagyon volt, utolsó előttinek adtam be kb. 25 perc után.

Az eredmény: 44 pont a 48-ból. Ebből 2 hiba a számolós feladatoknál volt és ellenőrzés után kiderült, hogy a hiba abban rejlett, amikor egy táblázatból kerestem ki adatokat a sor végére átcsúszott a szemem egy másik sorba... :(

Teljesen mindegy, a lényeg, hogy sikerült a vizsga, nem lesz égés a főnökök előtt, hogy az invandrare ügyesen kidobott az ablakon 10.500 Kr-t. Ennyibe került egy főnek a tanfolyam, bár ez kedvezményes ár, eredetileg 13.500 Kr körül lett volna.

Másnap reggel 8-kor volt a gyakorlati vizsga, ami már bohózat számba ment. Kis szóbeli eszmecsere arról, hogy mit kell minden műszak elején ellenőrizni. Ez után jött a vizsga.
Elsőként egy himbálózó vödröt kellett megfékezni (először csak egy tengely mentén, másodszor már körbe-körbe, mint egy körhintánál).
Végül egy szlalom pályán kellett végigvezetni ugyan azt a vödröt és letenni egy kis cölöpre. Ez a cölöp 4 alkalomból 3* felborult :) Nem baj, nem ez számított...

Miután vége lett a vizsgának az oktató megdicsért, hogy milyen nyugodtan kezeltem a vödör okozta stresszt (nagyon tudott himbálózni, pici volt a súlya egy nagyon hosszú vezeték végén). Állítólag kivételes módon higgadt tudtam maradni, mert sokan előbb-utóbb kibuknak a vödörre... én meg úgy voltam vele, hogy ez éppen túlórában megy, úgyhogy ha 10 perc helyett 30 perc lesz a mutatvány, akkor csak többet keresek vele :)

Ez a rész végül 45 perc lett (ennyi is volt tervezve), utána kicsekkoltam és beültem kártyázni a régi műszak társakkal.

A vizsgáról a kártyát majd küldik a cégnek és majd a főnök fogja kiosztani.

Érdekes tapasztalat volt a svéd tanfolyamokról... ha lehet, legközelebb majd elmegyek a targoncás tanfolyamra is, mert miért ne...

Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése