2013. május 14., kedd

A 7. műtét

05.13-án visszakaptuk a gépet (rövidke 18 nap után), így végre elkezdhetem behozni a lemaradást!

Április 22-én (hétfő), valamikor délelőtt túl lettem a hetedik, remélhetően utolsó műtéten.
 
Reggel hétre kellett menni, így kénytelenek voltunk autózni, mert abban az időben nem ment vonat Stockholmba. Nóri természetesen jött velem.
Érkezés után kaptam csinos kórházi ruhát (alsónadrág, zokni, köntösszerűség), majd elküldtek zuhanyozni (kétszer, egy speciális szappannal).
Zuhanyzás után már szabad volt befeküdni az ágyba :) Kicsit később jött a sebész is (ugyan az, aki a korábbi műtéteket is végezte), hogy megjelölje a bal kezemet (minden műtét előtt egy orvosnak meg kell jelölni a műtendő végtagot, nehogy valami hiba folytán rossz kezemet "javítsák" meg).
 
Jelölés után jött a nővér, hogy mivel most jól összefogdosott az orvos, mehetek megint kezet fertőtleníteni (harmadik alkalommal).
 
Végül levittek a műtőbe (ágyastul).
 
Az előkészítőben a szokásos módon mindenki bemutatkozott, megkérdezték, hogy hogy vagyok, minden rendben van-e, nem vagyok-e ideges és hasonlókat. A személyezonosságomat kb. 3-szor ellenőrizték (PN-t kellett elmondanom).
Az idegességre (számítva a válium kellemes hatására :) ) mondtam, hogy picit. Kaptam is rögtön az "anyagot", aminek hatsára az érzéstelenítési folyamat közepén sikerült elaludnom :) Ezen többen is jól szórakoztak (én is).
 
Mikor már teljesen magatehetetlen volt a bal karom elküldtek WC-re, hogy végig bírjam a műtétet. Ez elég mulatságos volt a teljesen elzsibbasztott bal kezemmel (jobbal tartani kellett, de akkor hogyan... gondolom mindenki el tudja képzelni a problémát :) ). Végülis baleset nélkül sikerült megoldani a dolgot, mehettem a műtőbe.
 
Ott megint megkérdezték a személyi számomat, majd azt, hogy szeretnék-e aludni. Persze! :)
 
Jött az orvos, elmondta, hogy mit tervez, majd a szokásos módon egyszer csak megszűnt a külvilág...
 
... majd újra fény lett.
 
Műtét után visszavittek a szobába, ami ezúttal egy 4 ágyas szoba volt, de csak 3-an voltunk benne (eleinte, végül csak ketten maradtunk). Szerencsére az utolsó szobatárs csendes alvónak bizonyúlt.
 
Nóri szerencsére elég sokáig maradt velem, majd vonattal ment haza.
Estére kaptam még egy kis fájdalomcsillpítót, majd alvás.

A műtét után közvetlenül készült pár kép a kezemről, amit oda is adtak:

 
Másnap reggel reggeli előtt elküldtek röntgenre, majd jött a sebészem és elmondta, hogy mik történtek velem a műtét alatt:
- eltörték a mutatóujjamat és kicserélték a korbbi fémlemezt, mert az nagy volt;
- törés után elforgatták, kicsit jobban is, mint ami az egyeneshez kellett volna. Így most nem befelé csavarodik, hanem kifelé, de a fogásom sokkal jobb lett;
- kicsit igazítottak az inakon, hogy jobb legyen a mozgásuk.
 
Végül 10 óra körül hazaegedtek.
Lementem a parkolóba, beültem az ott hagyott autóba és hazavezettem.
Előtte azért még sikerült rosszullennem az altatástól a kórházban, de rutinos rosszullevő lévén készültem zacskóval... aztán kértem egy másikat is az útra, ami szintén jól jött (otthon, a parkolóban :) ).
 
2 hónapra írtak ki, addig szigorúan tilos emelnem és kb. bármit csinálnom a bal kezemmel. Után röntgen és meglátjuk, hogy kapok-e még egy hónapot (jó lenne, mert akkor nem kell kivennem mind a 4 hetet nyáron, mikor leáll a cég - spórolni kell a szabadsággal télire :) ).

2 megjegyzés:

  1. Nagyon profik!
    Azóta minden rendben? Hogy vagy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, minden rendben.
      Tornázgatok, próbálom finoman átmozgatni. Meglátjuk mit mondanak majd a kontrollon.

      Törlés