2014. november 13., csütörtök

Mercedes E250, kicsit részletesebben

Korábban már volt szó arról, hogy vettem egy másik autót, de jó néhány kérdés megválaszolatlan maradt. Arra gondoltam, hogy pár hónap elteltével írok róla egy kis összefoglalót, véleményt és felteszek pár képet is, hátha érdekel valakit.
 
Mióta kiköltöztünk és elkezdett foglalkoztatni egy saját autó gondolata, elég sokat beszélgettem erről Lajos kollégámmal. Neki évtizedek óta vannak Mercedesei, soha, semmi problémája nem volt velük, ezért bátran ajánlotta. Természetesen beszéltem a többi kollégámmal is, ők zömében japán autókat ajánlottak (Lexus-on kívül más szóba sem jöhetett volna - igen, betegesen ragaszkodom a benzinzabáló szörnyekhez) vagy Volvo V70-est. Utóbbival az a legnagyobb problémám, hogy kombi, mert olyat kizárt, hogy valaha is vennék (tudom, praktikus; van, aki szerint szép is; jól lehet bele pakolni... de mit pakolnék én egy autóba és legfőként minek?).
 
Igazság szerint német autót szerettem volna, mert arról feltételezem, hogy megbízható és minőségi. A felső középkategória modellek érdekeltek (és a prémium kategória, de azt úgysem tudnám kifizetni :) ). Az 5-ös BMW-t azonnal elvetettem, apámnak egyszer volt egy és nem szerettem. Nem rossz autó, de valahogy nem az igazi. Az Audi A6-ról elég sok rosszat olvastam, bár sosem ültem egyben sem.
Maradt a Mercedes E-osztály. A döntést több ismerősöm is helyeselte, akiknek volt már dolguk Mercedessel, ha nem is pont ezzel a modellel.
 
Nem túl hosszú keresgélés után rátaláltam a később megvett autóra. Először nem tetszett a színe, kicsit furcsa volt és amúgy is mindig ezüst/szürke autót szerettem volna. Néhány hét alatt valahogy sikerült meggyőzni magam, hogy pont a furcsa szín miatt lenne érdemes megvenni, nem sok ilyen gurul az utakon (hittem ezt, nem kis naivitással :) ).
 
Végül elmentünk megnézni, kipróbálni. Azonnal beleszerettem! Nagy, tágas, nem zörög sehol, bőr és fa ízléses kombinációja, minimális műanyaggal (tudom, ez erősen szubjektív dolog, nekem tetszik). Volt egy szakadás az ülésén, de ezt a kereskedés (hivatalos MB márkakereskedés) önköltségen megcsináltatta.
 
Már csak ki kellett volna fiztni valahogyan... az ára 199.000 korona volt, még éppen az ingerküszöböm alatt és a jó érzés határain belül. De ennyi pénzem nyilvánvalóan nem volt :) Ajánlottak 6 éves hitelkonstrukciót, még éppen belefért volna a törlesztőrészlet, de nem akartam kicentizni a dolgokat, így megkerestem a bankomat, ahol a szakszervezet miatt adtak kedvezményes hitelt. Az lett a vége, hogy 160.000 koronát vettem fel 10 évre, aminek az elbírálása nagyjából 1 óráig tartott, majd a papírmunkát leleveleztük és a számlámon volt a pénz 4 nap múlva. A kamat, ha jól emlékszem 5,2% vagy a környékén van. A terv az egyébként, hogy legkésőbb 3-4 éven belül kifizetem, csak most van még 1-2 futóban lévő dolog, ami miatt nem akarom túlságosan leterhelni magam és mindig annak a híve voltam, hogy ha van egy hónapban mondjuk 4.000 koronányi "játékpénzem", akkor inkább felveszek 1-2 hitelt és megveszek 1-2 dolgot, amire éppen vágyom, mint gyűjtögessem ezeket a pénzeket és csak 1 év múlva vegyek bármit is, addig pedig semmit. Van, aki szerint rosszul gondolkodom, de nem igazán érdekel. Nekem így jó :)
 
Tehát megvolt a kinézett autó, megvolt a pénz. Elmentem az autóért, kifizettem, elhoztam, ennyi a történet. Nem volt semmi varázslás, semmi fennakadás, semmi akadékoskodás. Ment minden egyszerűen, ahogyan kell.
 
És akkor az autóról...
Ahogyan már korábban írtam, egy 2011-es évjáratú, E250-es modellről van szó.
Néhány szárazabb, technikai adat:
Szélesség: 1.872mm
Hosszúság: 4.891mm
Motor: 1.796köbcentis, turbós. 150kW, 203LE
Váltó: 7 sebességes automata váltó
Vegyes átlagfogyasztás 6,7l/100km
 
Pár kép, bár néhány már szerepelt korábban:
Ez a kép már volt. Most azon gondolkozom, hogy idővel lehet kicserélném a grill-t egy AMG rácsra. Valamivel morcosabb lenne az autó eleje, de akkor le kell venni a csillagot a motorháztetőről (a kettő együtt már sok lenne). Nagy dilemma... :) 

Ez is volt már, nagyon nincs mit hozzáfűzni

Műszerfal, szerintem a szokásos, bár mikor először beültünk, jó ideig keresni kellett a váltót, mert pont a kormány mögött nem számítottunk rá. Hiába, mindig tanul valamit az ember. 

Ez volt az első, saját fejlesztés, Lajossal lefestettük a féknyergeket,
mert így szerintem jobban néz ki :) 

Ez pedig az első ajtók aljában lévő lámpák helyére került. Nekem tetszik :)

10 megjegyzés:

  1. 30ezer dollar... hmm...
    Az azert eleg huzos.
    Tenyleg jol elsz. Nekem ez mar sok lenne :-)

    VálaszTörlés
  2. (Vazze, megint elszállt egy hsz.-em...)

    Azt a 6,7 l-es átlagfogyasztást ugye a prosiból vetted ?? Öszintén, mennyi a valós??
    (Na nem mintha én elsösorban a fogyasztása miatt vennék meg egy autót, de azért az sem árt, ha nem kell saját benzinkutat is venni hozzá.:))
    Könnyelmüségemre jellemzö (egyszer élünk....), hogy most én is egy 520i benzines BMW-t vettem, na persze 10+ éves, mert kellett átmenetileg valami két céges autó között és nagyon ki voltam már hegyezve egy valódi soros hathengeresre..... KIRÁLY is a "kicsike"... De azért a 170 LE mellé a 10 l lecsorog simán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, volt már olyan túrám, hogy ennyi lett az átlag.
      Autópályán, szigorúan 140 körül eszik olyan 8,5 körül.
      Ha dolgozni megyek és szabályosan vezetek, akkor 7,8 mostanában. Ha Nyköpingből jövök haza, akkor 7,3-ra le tud menni.

      De volt, hogy pályán kinyomtam a szemét (230) és akkor azért elszürcsölgette a magáét :)

      Törlés
    2. Közben rájöttem, hogy mire vonatkozott a kérdés :)

      Igen, valószínű onnan van az átlagfogyasztásos adat. A valós átlagot nem tudom most megmondani, de egy tankkal el szoktam menni olyan 950 km-t. 80 liter benzin. Ez, ha nem számoltam el semmit, akkor 8.5 körüli átlagot jelent.

      Majd nem nullázom le a "from reset" mérőjét és mondok egy 2.000 km-re vetített átlagot. Télen mondjuk nem sokat mászkálok a munkahelyen kívül, ezért napi 45 km-ről beszélünk. De nyáron sűrűn volt, hogy beletettem hétvégén a 400-500 km-t, mert mehetnékem volt. Az biztos szebb adatokat eredményezett :)

      Törlés
  3. :)) Volt itt egy teszt, hogy mennyit "csalnak" a gyártók a fogyasztási adatok megadásával. A pálmát az Audi A3 1.6TDI vitte el 37%-os többlettel, de a büszke 2. helyet a Merdzsó C220 CDI szerzte meg 33% plusszal. Halálra trükközik magukat a DIN-EC méréseknél.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy őrült vagyok (rendben, ez annyira nem kérdés), de az autó fogasztása az, ami a legkevésbé sem érdekel :)
      Ha számítana, akkor vennék valami 1.2-es mákdarálót és nem azon járna az eszem, hogy nyárra kellene venni egy régebbi AMG E-osztályt, 5 literes motorral :)
      (természetesen nem fogok, de azért tetszene, ha lenne egy ilyenem is :) )

      Törlés
  4. Jaja, csak azért az utóbbi idők high-tech dízeljei után (tényleges 6-7 literes fogyasztások) egy kicsit szokni kell a 10-12 liter szuperbenzint, ami itt még ca. 20 centtel drágább is literenként.... :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd!
      Nekem is szokni kell még a dieselek után, hogy télen nem kell tolni és nincs olyan hangja, mint egy traktornak :)

      Törlés
    2. Jelentem, rekordot döntöttem! :)
      Tegnap reggel mentem autót mosatni, vakarni kellett a jeget mindenhonnan. A kút, ahová járok talán 800 méterre van. Mire odaértem, felmászott a fogyasztás 17,6-ig... Nem tudom hogyan csináltam, nem volt semmi látvány :D

      De akkor sem kell diesel! :)

      Törlés