2013. szeptember 14., szombat

Spanyolország (Barcelona és a Kanári-szigetek)

Hazaértünk! :)

Gondoltam, hogy a könnyebb emészthetőség miatt két bejegyzésben teszem közzé a legutóbbi utazásunk élményeit. Biztosan van, akit csak az El Camino érdekel és olyan is, akit pont az nem, így nem kell az érdektelen részeket átgörgetni...

Spanyolország, Barcelona
Muffint és az autót anyóséknál hagytuk megőrzésre, onnan sétáltunk el a fleni vasútállomásra, hogy felutazzunk Stockholmba, majd onnan tovább az Arlanda-ra. Szerintem nem árulok el vele újdonságot: semmi érdekes nem történt ezen időszak alatt.

Az Arlanda-tól Barcelonáig tartó út remek volt, hála a Norwegian Airlines-nak és a repülőn lévő wifi-nek :) Meg is kaptam a netes ismerősök egyikétől (mert ugye az igaz Barátusz többet ér a világ minden kincsénél ;) ), hogy milyen függő vagyok, hogy még nyaralás alatt is a Határátkelőn lógok. Az élet már csak ilyen... :)

A reptérről bevonatoztunk a városba, könnyen odataláltunk a szálláshoz (Campus del Mar), ami egy kollégiumban volt. Elsőosztályú szállásnak bizonyult!
Este még kimentünk a kikötőbe kicsit körülnézni, sétálás közben 10 perc leforgása alatt 3-an állítottak meg, hogy "My friend, would you like to smoke something?"
Nem is lett volna rossz, először még 25 EUR-t kértek 3 gramm fűért, aztán nem nagyon akarták megérteni, hogy a 3 gramm sok. Végül már 20 EUR / 3 gramm árfolyamon is odaadták volna. Végül nem vettünk semmit sem.
Megvacsoráztunk egy tengerparti étteremben, ahol első meglepetésünkre kitűnően beszéltek angolul. Ez lehetett a vesztünk, mert végül 42 EUR-t fizettünk a vacsoráért (később ugyan ezt megúsztuk mindenhol 25 EUR körül). Nem baj, végül is finom volt és nem spórolni mentünk :)

Vacsora után sétálás, majd vissza a szállásra, hogy még egyszer, utoljára, egy jót aludjunk :)

Másnap reggel nyakunkba vettük a várost.

Ittunk egy kávét a Kolumbusz szobor mellett, majd sétáltunk egyet a 'La Rambla'-n, megnéztük a Gaudi által tervezett épületeket (Nóri már ismerte a munkáit, én most láttam először, eszméletlen jók!):

Természetesen nem maradhatott ki a Sagrada Família sem.

Itt már sejtettük, hogy nem volt annyira jó ötlet hátizsákkal járni a várost, mert a nézelődés és "tötyörgés" nem pont hátizsákos elfoglaltság. Már lehetőségünk viszont nem volt, így elfogadtuk sorsunkat :)

A Sagrada Família bejárása után megebédeltünk egy közeli étteremben, majd metróra szálltunk a Güel Park irányába.

Kis keresgélés és többszöri eltévedés után sikerült megtalálni a parkot! :) Majd a parkban is sikerült eltévednünk, mert nem a főbejáraton mentünk be, így valahol máshol sikerült kilyukadni, mint ahol eredetileg terveztük, de a domb tetejéről sikerült belőni a helyes irányt, így nagy nehezen eljutottunk a főbb látványosságokhoz is :)

Innen egyenesen a vasútállomásra mentünk, hogy véletlenül se késsük le az éjszakai vonatot Sarria-ba.
Megvacsoráztunk a McDonald's-ban, ahol ügyesen sikerült megfáznom a klímától. Szerencsére nem olyan vészesen, de arra elég volt, hogy a következő pár napban náthás legyek.

A vonat szuper volt, ha nem is túlságosan kényelmes, de azért jót aludtunk rajta. A vagonunkban többen is utaztak a Caminora (ez biztosan csak nekem okozott meglepetést :) ), a közvetlen szomszédunkkal többször is összetalálkoztunk a következő 5 nap alatt.

A vonaton kaptunk fogkefét, takarót, szemtakarót és füldugókat is, amik nagyon jól jöttek a későbbiekben.

Kicsit körülményesen ugyan, de a mosdóban sikerült megmosakodnunk, majd leültünk aludni. :) Reggel 9-kor, kis késéssel a tervezetthez képest megérkeztünk Sarria-ba, a Caminonk kiindulási pontjához.

Az El Caminoról a következő bejegyzésben lesz majd szó.

Most pedig ugrunk egyet és a Kanári-szigeteken töltött 4 nappal folytatjuk.

A repülőnk valamivel éjfél előtt szállt le a las palmasi repülőtéren. Még otthon rendeltünk transzfert a reptér és a szálloda között, így azzal nem volt gondunk. Nem sokkal éjjel 1 előtt már ágyban voltunk. A repülőút egy órával tovább tartott, mint a tervezett, mert megfeledkeztem arról, hogy lesz egy óra időeltolódás a szigetek és Santiago között, így ami Las Palmas-ban éjfél, az Santiagoban már hajnal 1. Nem baj, kibírtuk... :)

Maga a szálloda kissé csalódás volt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem is szálloda, hanem apartman volt. A leírás szerint az apartmanban van hálószoba, nappali, konyha és fürdőszoba. A valóságban azonban két helység volt, egy fürdő és egy konyha-háló-nappali, egyben, semmi elválasztással. Mint egy nagyobb szoba, minden sarka másként berendezve. Ezen kívül a leírásban nem szerepelt, hogy lesznek lakótársaink is, néhány igazán jóképű csótány személyében.
A wifiért elkértek 16 EUR-t 4 napra, de véletlenül pont a mi szobánkban nem volt megfelelő jel, így a medenceparton tudtunk csak netezni (vagy a tengerparti bárokban).
De ne panaszkodjunk, mert azért jól éreztük magunkat!

Az első nap sajnos elég szeles volt, így a tengerpart helyett a medence mellett heverésztünk, ami kifejezetten jóleső érzés volt az 5 napos sétálás után.
Este természetesen a parti bárokat látogattuk, vacsoráztunk, majd viszonylag korán lefeküdtünk.

Második nap már volt részünk tengerpartban, egész nap ott heverésztünk. Megnéztük a Playa del Inglés és Maspalomas közötti minisivatagot is.

Béreltünk napozóágyat (7,5 EUR), ettünk, ittunk, fürödtünk... az árakról általánosságban elmondható, hogy nem egetrengetőek (a svéd árakhoz képest semmiképp sem). Egy-egy ebéd vagy vacsora megállt 25 EUR-ban (220 SEK, 7500 HUF).

Rendeltünk (béreltünk) autót másnapra, hogy körbejárhassuk a szigetet, illetve utolsó reggel azzal mentünk ki a reptérre, mert az kényelmesebb.

Harmadik nap szigettúra volt a program. Reggel 9-re hozták az autót, utána nyakunkba vettük a szigetet.
Felmentünk a Roque Nublo-hoz és a csúcshoz is, láttunk vulkáni krátert és egy sziklába vájt régi raktárat:

Megebédeltünk Las Palmasban, majd hazafelé még megnéztük a Maspalomasban lévő világítótornyot is. Eddigre már mindketten nagyon náthásak voltunk :)

Innen már hazafalé vezetett az utunk.

Életmentés
Otthon, szokás szerint a medence partján neteztünk, ami, mint kérőbb kiderült egy kiskutya életét mentette meg. Miközben békésen szörföztünk a világhálón, odaszaladt hozzánk egy kis yorkshire terrier, megszaglászott minket, majd odament a medencéhez és beleugrott. A gond csak az volt, hogy a medence pereme és a vízszint között úgy 15-20 centi lehetett, így a kutyusnak semmi esélye sem volt kimászni. "Úszás" közben már a hangján is hallani lehetett, hogy nem pont erre vágyik, így odamentem és kikanalaztam. Miután partot ért, valami eszeveszett sebességgel kilőtt, rohant, mint a mérgezett, majd eltűnt az éjszakában...
Később kiderült, hogy senkié sem volt a szállodában.

Nagy szerencséje volt, hogy nem volt jel a szobában, mert ha éppen nem vagyunk ott és akkor is beleugrik a medencébe, akkor már csak a gondnok veszi ki belőle másnap reggel... :(

Utolsó nap nem történt nagyjából semmi sem. Reggel kimentünk a reptérre a bérelt autóval, felszálltunk a repülőre és meg sem álltunk hazáig :)

A repülőn persze volt bajunk a többi utassal, akiknek valamiért 10 percenként halaszthatatlan dolguk akadt a táskájukkal, ezért folyamatosan felugráltak miatta. Hihetetlen volt, de sajnos nincs pénzünk magángépre, így kénytelenek vagyunk másokkal együtt utazni :)

1. Sziasztok!CSak elindultatok a Güel Park felé,vagy meg is néztétek és csak kimaradt a beszámolóból?Mert ha kihagytátok,akkor van még egy utatok Barcelonába:)De amúgy is mentek majd,mert szerintem Barcelonából 1x nem elég:)

1. Szia!

Termeszetesen megneztuk! :) valamiert az a resz kimaradt, holnap potolom :)
      Koszi!

2. Spanyolországba nekem is el kell jutnom egyszer :)
    a vonat első osztályú volt hogy ilyen extrákat adtak? :)

1. Dehogyis :)
      Sima, hagyomanyos trenhotel, ami ejjel ment.